Piotr,
Statystyki w module Campaign Manager są uaktualniane poprzez tokena zawartego w e-mailu gdzie każdy indywidualny e-mail zawiera jeden lub więcej takich linków. Aby EPESI zarejestrowało, że poczta została otwarta klient pocztowy musi wyświetlić ten link, co wymaga że instalacja EPESI musi być publiczna a nie postawiona na prywatnej sieci. Dlatego statystyki w takiej konfiguracji nie będą działały dla osób spoza lokalnej sieci.
Musi Pan skonfigurować EPESI tak, aby aplikacja była dostępna publicznie. Jeżeli nie posiada Pan adresu statycznego to może być tzw. Dynamic IP, ale port HTTP musi być otwarty - przez niego i tylko przez niego EPESI uzyska informacje o otwarciu poczty. Jest to niezmiernie ważne, ponieważ w Campaign Manager można również załączać dokumenty, które nie są wysyłane z wiadomością e-mail a jedynie link - znowu unikalny - do tego dokumentu. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić nie tylko czy i kiedy poczta została otwarta, ale również czy i kiedy i przez kogo został pobrany dokument (np. PDF) a także udzielona została odpowiedż na opcjonalne pytania (np. Czy jesteś zainteresowany naszą ofertą: TAK / NIE).
Jeżeli obawia się Pan o bezpieczeństwo danych to sugeruję HTTPS - certyfikat SSL może Pan sam wygenerować (czego nie polecam bo nie będzie "trusted" - zaufany), albo kupić jakiś Certyfikat SSL. Dzięki temu komunikacja będzie zaszyfrowana i daje Panu to bezpieczeństwo porównywalne z VPN.
Nie ma znaczenia jakiego klienta pocztowego używa odbiorca. To, że Panu działało poprzednio wynika z faktu, że adresaci znajdowali się po stronie VPN, czyli mieli dostęp do EPESI.