Witam,
Po pierwsze w konfiguracji EPESI włączyć wyświetlanie błędów ( plik data/config.php - odkomentować DISPLAY_ERRORS oraz REPORT_ALL_ERRORS, oraz ustawić na '1' )
Po drugie przejrzeć logi serwera. Otwieranie maila w EPESI odbywa się poprzez załadowanie RoundCube w ramce, dlatego należy sprawdzić czy access log pokazuje w ogóle zapytanie o index RoundCube, następnie należy sprawdzić czy nie ma jakiegoś błędu z tym związanego. W zależności od serwera http, może trzeba również ustawić żeby logował on więcej informacji, to wtedy łatwiej będzie znaleźć przyczynę.
Poza tym wszystkim to trzeba być pewnym, że dane dostępu do poczty są poprawne. Serwer, logowanie, port, szyfrowanie.
Inną przyczyną może być też wolna komunikacja z serwerem pocztowym i być może serwer http wtedy zamyka zbyt długo trwającą operację.
Przyczyn może być naprawdę wiele. Gdy już uda się wydobyć jakieś informacje z logów, to polecam też poszukać pomocy w google pod hasłem RoundCube. Wiele problemów zostało już opisanych i rozwiązanych w internecie.
Pozdrawiam,
Adam