Witam,
Domyślne ustawienia EPESI pozwalają na pracę kolaboracyjną. Wszystkie rekordy są domyślnie widoczne przez wszystkich - tzn. przez pracownika czy menadżera - pod warunkiem, że były ustawione jako "publiczne".
Rekordy prywatne są widoczne tylko przez użytkownika, który go stworzył. Są jeszcze rekordy publiczne ale "read-only" co znaczy, że są widoczne przez wszystkich, ale modyfikować je może tylko użytkownik, który je stworzył.
Do zmiany podglądu kalendarza służy perspektywa. Każdy może zmienić perspektywę na inną osobę (użytkownika) i podglądać jego zadania, kalendarz itd.
W związku z tym czy zwykły pracownik czy manadżer może po prostu przełączyć perspektywę i zobaczyć rekordy innej osoby.
Perspektywa nie ma zastosowania w kontaktach i firmach - tutaj każdy stworzony rekord jest widoczny przez wszystkich, chyba że jest to rekord prywatny.
Do zmiany ustawień służy narzędzie administratora - Record Browser - Advanced Permisssion System. Jest to temat rzeka, proszę o zapoznanie się np. z tym postem: viewtopic.php?f=2&t=1469 w którym opisuję pewne restrykcje. Jest też moduł Opiekun Konta (Account Manager) który może być pomocny.
W każdym razie czy menadżer, czy dyrektor czy pracownik - domyślnie każdy ma podgląd do wszystkiego - i taka jest podstawowa zasada kolaboracji.
Ograniczanie dostępu jest możliwe, ale trzeba to dobrze przemyśleć i zaprojektować, tzn. jakim kryteriom ma odpowiadać ograniczenie i jakie ono ma być. EPESI ma wbudowany mechanizm który pozwala na ograniczanie dostępu nie tylko na poziomie rekordu ale na poziomie indywidualnego pola (np. tylko menadżer może widzieć PESEL pracownika).