Witam na forum i dziękuję w imieniu zespołu za miłe słowa.
Najpierw sprawy "techniczne":
Pierwszy użytkownik to superadmin i jednocześnie pierwszy kontakt w firmie. Nie należy ustawiać tej pierwszej firmy na prywatną.
Pod tą firmą tworzymy następne kontakty (pracownicy) i dajemy im loginy, czyli tworzymy użytkowników. Nie każdy pracownik musi mieć prawa dostępu do aplikacji. Dla początkujących lepiej nie zmieniać domyślnych ustawień - uprawnienia są typu:
- pracownik (może usuwać stworzone przez siebie rekordy, ale nie stworzone przez innych)
- menadżer - może usuwać dowolne rekordy
W EPESI nic nie jest naprawdę usuwane, stosujemy Lazy Delete - każy usunięty rekord może być przywrócony przez administratora. Do przeglądania wszystkich bez wyjątku rekordów, tych usuniętych też, służy właśnie w panelu admina narzędzie Record Browser.
Poza poziomami użytkowników mamy jeszcze admina i superadmina. Superadmin może wszystko, łącznie z ograniczeniem uprawnień do pewnych funkcji w panelu administracyjnym przez "zwykłych" administratorów. W EPESI można ustawić uprawnienia do poziomu pojedynczego pola. Np. w kontaktach mamy pole: PESEL, które jest widoczne tylko dla użytkowników z uprawnieniami Menadżera. Generalnie loguję się do systemu jako inny użytkownik (bez znajomości jego hasła) aby:
- dokonać diagnostyki profilu użytkownika - zdarzają się przypadki, że tylko jeden profil ma jakieś problemy
- przetestować wprowadzone ograniczenia i poziom dostępu do danych - więc loguję się z ograniczonymi uprawnieniami i sprawdzam czy mam faktycznie te dane niewidoczne lub wyświetlany komunikat o braku uprawnień dostępu do danych.
Po diagnostyce wylogowuję się, EPESI loguje mnie automatycznie z moim profilem, gdy Autologin jest ustawiony na tak.
Ale w żadnym wypadku nie można ustawiać firmy do której należą pracownicy na prywatną.
EPESI pozwala na stworzenie struktury, gdzie są różne firmy z różnymi użytkownikami, które nie widzą się nawzajem, ale mogą widzieć inne firmy i kontakty na podstawie pewnych kryteriów (np. należących do grupy "klienci"). Te zaawansowane ustawienia dostępne są z poziomu Advanced Permission System w panelu Record Browser. Do zabawy i eksperymentowania z takimi ustawieniami zachęcam tylko tych, którzy już zapoznali się dogłębnie z zasadami funkcjonowania aplikacji.
Z założenia admin/superadmin widzi wszystko. W przypadku gdy adminem jest pracownik firmy należy dać mu uprawnienia superadmina i Menadżera i figuruje on jako kontakt pod główną firmą. Jeżeli jest to konsultant z zewnątrz to powinien on sobie stworzyć własną firmę i dać tam siebie, aby nie wyświetlał się w polach gdzie wybieramy pracowników. Ale przy ustawianiu EPESI pierwszą firmą powinna być ta, która będzie używała aplikacji.
Co do reklamy i rynku: mamy ograniczony budżet więc nie stać nas na pełnostronicowe reklamy itp. Wystarczy poszukać w Google: "free open source crm" i wyskakujemy na pierwszej stronie (z ponad 22 mln linków). Nastawieni jesteśmy na każdy rynek, z czego polski stanowi duży procent (około 13% wszystkich pobrań), dlatego mamy forum w języku polskim. EPESI jest używane w 189 krajach i jest dostępne w blisko 30 językach i dostarczamy rozwiązań, które nadają się do zastosowania w każdym kraju i w każdej branży.
To jest ze stats z Sourceforge:
http://sourceforge.net/projects/epesi/f ... 2013-06-12
Polska jest obecnie najaktywniejszym krajem. Nie zawsze tak było, mimo że od początku oferowaliśmy polską wersję. Otwarcie forum w języku polskim na pewno trochę pomogło.