Ponieważ adres e-mail jest jednocześnie metodą odzyskiwania loginu i hasła, może być on powiązany tylko z jedną osobą (firmą). Tak ma się sprawa w rzeczywistości: z założenia adres e-mail jest adresem prywatnym.
W EPESI jedna osoba może mieć więcej niż jeden adres e-mail, ale jeden adres e-mail nie może należeć do więcej niż jednej osoby.
Również podczas archiwizacji poczty - wiadomość może być podłączona do historii osoby, której adres e-mail wystąpił w polach From, To albo CC.
[quote:113ry8xt]Mam taką sytuację, jest sobie firma ALFA która ma pracowników: BETA i DELTA. Ci pracownicy używają tego samego adresu do kontaktu np. info@alfa.com. Dlaczego EPESI nie pozwala dodać tego adresu do tych dwóch kontaktów?[/quote:113ry8xt]
W takim przypadku należy przypisać adres info@alfa.com do firmy ALFA. Pracownicy BETA i DELTA będą mieli pola e-mail puste, albo jakieś inne (prywatne) adresy e-mail.
Sprawdzanie czy adres e-mail jest unikalny można wyłączyć. Rezultaty takiej zmiany będą trudne do przewidzenia - w szczególności przy archiwizacji poczty.