To że Thunderbird działa nic nie znaczy - łączysz się ze swojego komputera a nie z serwera.
Więc należy szukać problemu przy połączeniu: epesi.server <----> Office365.server
Należy założyć, że porty na serwerze Office365 są otwarte, skoro możesz się połączyć przez Outlook. Nie wiem jakiej autentykacji używa Office365 - być może muszą być otwarte dodatkowe porty?
Ustawienia z Thunderbird'a powinny działać. Jeśli nie to sprawdzaj logi Rondcube albo serwera.
https://www.vodien.com/knowledge-base/articles/outlook-office-365-imap-pop-settings
Step 5. From the “Choose account type”, select “IMAP”.
Step 6. Enter the following settings:
Incoming mail:
Server – outlook.office365.com
Port – 993
Encryption method – SSL/TLS
Outgoing mail:
Server – smtp.office365.com
Port – 587
Encryption method – STARTTLS
Step 7. Click “Connect” button to continue.
Step 8. Outlook 2016 will then try to connect to the server. Enter the password for the email account for the incoming mail server and click “OK” button.
Step 9. Enter the email account password again for the outgoing mail server and click “OK” button.
(Note: Save this password in your password list is optional.)
Step 10. Account setup is complete and you may now use IMAP for your email account.